תחום הפרסום פרץ גבולות בעשור האחרון. עולם הדיגיטל של היום, מאפשר לנו לשווק את העסק בהיקפים גדולים יותר, להגיע לקהלי יעד ממוקדים יותר, לפרוץ את גבולות הפרובינציה ולחשוב ברמה ארצית ואף גלובלית, בהתאם כמובן לצרכי העסק
מאת: מירב אבישיד | מנכ"ל אבישיד מדיה
מאת: מירב אבישיד
מנכ"ל אבישיד מדיה
השיווק הטוב ביותר שמביא הכי הרבה המרה (רכישה), הוא מפה לאוזן. זוהי שיטת שיווק מסורתית שעד היום מוכיחה את עצמה כשיטה הטובה ביותר עבור העסק. המלצה מחבר, קרוב משפחה, נחשבת לליד עם פוטנציאל גבוה ובחינם (ליד – הפניה של לקוח פוטנציאלי) . אבל השאלה האם זה מספיק? היום פשוט יותר לכתוב בגוגל 'מנעולן בתל אביב' וברגע אחד נקבל רשימת מנעולנים בסביבה הקרובה. נוכל לבחור מבינהם על פי תמונה, תוכן, ניראות האתר וכד'. הכל מאוד דינאמי בחיפושים ברשת.
בעידן האינטרנט הכל מדיד. אפשרויות החשיפה לקהלים שונים מגוונות והן בהחלט עושות את העבודה. חלקן יותר, חלקן פחות. אבל בלי השיווק הדיגיטלי – אנחנו ללא ספק, הרבה פחות חשופים. ופחות חשיפה = פחות המרה (רכישה).
רוב השיווק הדיגיטלי מתמקד בארבעה אפיקי שיווק מרכזיים:
• קידום אורגני (SEO) (חינמי)
• קידום ממומן בגוגל
• קידום ברשתות החברתיות
• קידום תוכן
היתרונות של השיווק הדיגיטלי מול המסורתי, הן זמינות, בינלאומיות, חיסכון בהוצאות ויכולת מדידת תוצאות.
במאמר זה, אפרוס בפניכם את אפשרויות הפרסום בדיגיטל. נכיר מושגי יסוד בתחום ונצלול לעולם האון ליין.
כדי להתחיל את המסע שלנו בעולם השיווק הדיגיטלי והן המסורתי, העסק צריך להפוך למותג. עיצוב הלוגו הינו השלב הראשוני בהלבשת העסק במראה אחיד. יש חשיבות רבה לשמירה על שפה גרפית אחידה לאורך כל הפירסומים ובכל נכס דיגיטלי. כך זוכרים אותנו יותר. וככל שהנוכחות שלנו ברשת תהיה גבוהה ומגוונת, יהיה קל לזהות אותנו.
השפה גרפית צריכה לשקף את מה שאנו רוצים לשדר ומותאמת לקהל היעד שלנו. בחירה נבונה של הסמל שמייצג אותנו, הגופנים והצבעים, או השילוב ביניהם, תשדר אמינות/ יוקרתיות/ עממיות/ עוצמה, נשיות או כל מסר אחר שאותו נרצה להעביר.
מעבר לפן הויזואלי, חלק משמעותי נוסף בבניית מותג הוא התוכן. יש לתת חשיבות רבה למספר דברים:
• בחירת נבונה של הטייטל – שורת התיאור מתחת ללוגו שמתמצתת את העסק במשפט קצר אחד.
• הסלוגן (סיסמא) שמלווה את העסק לאורך כל הפרסומים.
• כתיבת פרופיל עסקי שמתאר בקצרה את מהות העסק.
• כתיבת כתבות שיווקיות משובצות במילות מפתח לקידום חינמי ברשת.
השפה הגרפית והתוכן המציג אותנו הם שיוצרים את הבידול ביננו לבין המתחרים שלנו. יש לתת שימת דגש, על איך אתם עושים את זה נכון, כי זה הבסיס לשיווק העסק שלכם.
אתר אינטרנט הינו נכס דיגיטלי ראשוני. כדי להביא תנועה לאתר, עלינו לנווט אלינו את הגולש בדרכים מגוונות, מתוך מנועי החיפוש, מפורומים שונים, מהרשתות החברתיות, מקישורים באתרים חיצוניים ומנכסים דיגיטלים נוספים אשר בבעלותינו. האתר צריך לתת ערך לגולש וחווית גלישה נוחה ונעימה ויזואלית. אתר בנוי נכון, זוכה לדירוג גבוה של גוגל. ישנו תהליך אופטימיזציה לאתר שבו נעשים שיפורים ברמת התוכן, הקוד, המהירות ועוד. וזאת, על מנת להיות מותאם ככל האפשר לדרישות גוגל.
היום מרבית האתרים, אתרי תדמית וגם לא מעט אתרי חנות, בנויים במערכת וורדפרס. זוהי מערכת ידידותית עם ניהול עצמי להזנת תכנים באופן שוטף ללא עזרת מתכנת.
אחרי שבנינו אתר, נשאר לנו לקדם אותו ברשת כמה שיותר כדי שהגולשים יגיעו אליו. זהו תפקידם של אנשי הקידום להביא את האתר למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל. קידום אתרים בגוגל מתחלק לקידום אורגני (SEO) שהוא חינם וקידום ממומן.
קידום אורגני בגוגל (SEO)
למעשה הקידום האורגני על אף היותו חינמי, מביא הכי הרבה חשיפות. ככל שגוגל תדרג את האתר שלנו גבוה, נזכה לקידום חינמי יעיל. אך זהו תהליך ארוך. ופחות מתאים למי שצריך כאן עכשיו להכניס המרה (מכירה) לעסק.
גוגל מחליטה לקדם את האתר שלנו לפי דירוג ביצועים.
כדי להעלות את הדירוג בגוגל ולהביא תנועה לאתר, מומלץ לבדוק שנעשו הדברים הבאים:
זוהי רשימה מצומצמת אבל בסיסית וחשובה.
• מהירות – אתר שנטען לאט, יביא לאחוזי נטישה גבוהים. מה שמוריד באופן משמעותי את הדירוג בגוגל. מהירות גבוהה של טעינת הדף = יותר תנועת גולשים לאתר.
• ברמת התוכן, יש לייצר ערך לגולש. גוגל מודדים זמן שהייה באתר. ככל שהגולש נשאר באתר – הדירוג עולה.
• שילוב מילות מפתח שישתלבו באופן טבעי עם הטקסט, כדי שגוגל יסרוק ויעלה אותנו עם מילות החיפוש הרלבנטיות לעסק. חשוב לעשות זאת בטעם. חזרה מוגזמת על מילות מפתח נתפס בעיני גוגל כספאם שעלול להוריד בדירוג. כתיבת מילות מפתח לבנות בלתי נראות על שטח לבן באתר, נחשב גם הוא לספאם שעלול אף להביא להורדת העמוד ממנועי החיפוש.
• העשירו את התוכן שלכם בתמונות וסרטונים.
• הוסיפו כפתורי שיתוף של הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים.
• הכנסת קוד מותאם לדרישות מנועי החיפוש (מתבצע על ידי מתכנת).
• אתרים עם דומיין ותיק מקבלים דירוג גבוה. ותק משדר לגוגל אמינות.
• התאימו את האתר לגלישה נוחה גם במובייל (אתר רספונסיבי).
• קישורים מאתרים חיצוניים – אם תצליחו לגרום לאתר חיצוני עם טרפיק גבוה (תנועת גולשים) ואמין מבחינת גוגל, להכניס אליו את הקישור שיפנה לאתר שלכם, יעלה לכם הדירוג. מבחינת גוגל זו המלצה אמינה שאתם אכן אתר חשוב.
הקידום הממומן בגוגל מציע מספר אופציות של קמפיינים בינהם שניים מרכזיים:
קמפיין ברשת חיפוש – אלו 4 המודעות הממומנות בראש העמוד. הגולש יגיע אלינו בהתאם למילת החיפוש שהקליד. כל אחד יכול לפתוח חשבון GOOGLE ADS ולנסח לעצמו מודעות לפי מילות חיפוש רלבנטיות לעסק שלו. תוכלו להפסיק את המודעות בכל עת שתרצו.
קמפיין ברשת המדיה – אלו באנרים ויזואליים, סרטונים וכד'. מטרתנו להגיש אותם לקהל היעד הספיצפי שמעניין אותנו.
המטרה שלנו היא להביא תנועה לאתר, וזאת כדי לקבל כמה שיותר לידים (לקוחות פוטנציאליים) כי לידים מביאים להמרה (רכישה) (חשוב לציין שאחוז ההמרה מתוך כמות החשיפה הוא אחוז מאוד קטן). וזאת למעשה, המטרה של רובנו. להגיע לרכישה או באתר, או הגעה של הלקוח לחנות הפיזית ושם ירכוש, או קריאה טלפונית.
קמפיין ברשת חיפוש
כולם רוצים להיות בין 4 המודעות הראשונות בעמוד הראשון. אבל גוגל בעצמם הצהירו שאיש לא יוכל להבטיח מיקום מדויק בדף. כל הנושא הזה כרוך בהרבה למידה תוך ניסוי ותהייה עם עירנות לשינויים בגוגל.
שיטת התשלום בקידום הממומן עובדת לפי הקלקה (PPC – PAY PER CLICK) מחיר הקליק נקבע בהתאם למספר פרמטרים שכוללים ביניהם את מחיר מילת החיפוש שאותה אנחנו משערים שהגולש יחפש.
ככל שהמילה תהיה מבוקשת בזירה הפומבית – היא תעלה לנו יותר. אבל לא תמיד שווה לשלם יותר. כדי להבין אם המילת חיפוש ריווחית לנו, אנחנו צריכים לדעת כמה כסף אנחנו מכניסים לעומת הכסף שיוצא מהפעילות הממומנת בגוגל. אם עלות המוצר/שירות נמוך יותר מהתקציב שאנו מוכנים לשלם על הקידום בגוגל. אז הפעילות לא כלכלית. זהו קידום שמראש מביא אותנו להפסד. זה למעשה יתן לנו את המדד לגובה התקציב שאנו מוכנים לשים בגוגל.
חשוב להבין כמה כל ליד (לקוח פוטנציאלי) עולה לנו. יש לידים חמים שהם ממש קרובים לסגירת עסקה. ויש לידים קרים שהם סוג של 'מתעניינים' שרק השאירו פרטים. כמובן שמחיר הליד נקבע בהתאם.
למי מתאים קידום ממומן בגוגל?
הקידום בגוגל בתשלום מתאים לבעלי מקצועות שנותנים שירותים כאן ועכשיו כגון, אינסטלטורים, מנעולנים וכד'. מילת המפתח כאן היא מיידיות. בעוד שהקידום האורגני – חינמי לוקח זמן עד שהוא תופס.
כמו כן הקידום הממומן מתאים מאוד לעסקים מקומיים. במילות החיפוש במודעה הממומנת ניתן לשלב מיקום גיאוגרפי וככל שתצמצמו את רדיוס המיקום, תוכלו להוזיל את עלויות הפרסום בפרט שאתם גם כך לא נותנים שירות בכל הארץ.
קמפיין ברשת המדיה
הפרסום ברשת המדיה כולל בתוכו לרוב באנרים וסרטוני פרסומת. בשיטת שיווק זו, ננסה לתפוס את הגולש ולהפוך אותו לאקטיבי. שיתקשר, שימלא פרטים, שיקנה.
ראשית כדי לחסוך בעלויות ההקלקה על הבאנר שיוביל לדף נחיתה, שם נפרט כל כל מרכולתינו עלינו לטרגט את קהל היעד לפי תחומי עניין, גיל, מגדר, פילוחים דמוגרפיים ועוד. שזה אומר שאנו בוחרים למי המודעה שלנו תחשף. כך אנו יודעים שאנחנו לא מבזבזים הקלקות (כסף) על קהל שהוא פחות רלבנטי עבורנו.
בכל אתר שנכנסים אליו יש קוד (פיקסל) שגוגל/פייסבוק מטמיעים. ואם חיפשנו משהו בטווח המיידי, גוגל ידע לזהות את זה כי למעשה הוא צבע אותנו ומעתה נהיה חשופים לפרסומות שתואמות למה שחיפשנו קודם. זה מה שנקרא מודעות עוקבות. (REMAKETING – שיווק מחדש). וכך הפרסום שלנו יופיע ללקוחות בזמן שהם גולשים גם באתרים שלא קשורים לתחום שלנו.
לסיכום
כפי שציינו אפשרויות החשיפה באינטרנט הן רחבות. חלקן חינמיות חלקן בתשלום. חלקן נצטרך אנשי מקצוע וחלקן נוכל לעשות זאת לבד. במאמר הבא, נפרט על קידום אורגני וקידום ברשתות החברתיות.
נכתב על ידי מירב אבישיד, מנכ"ל אבישיד מדיה
תחום הפרסום פרץ גבולות בעשור האחרון. עולם הדיגיטל של היום, מאפשר לנו לשווק את העסק בהיקפים גדולים יותר, להגיע לקהלי יעד ממוקדים יותר, לפרוץ את גבולות הפרובינציה ולחשוב ברמה ארצית ואף גלובלית, בהתאם כמובן לצרכי העסק
מאת: מירב אבישיד | מנכ"ל אבישיד מדיה
מאת: מירב אבישיד
מנכ"ל אבישיד מדיה
השיווק הטוב ביותר שמביא הכי הרבה המרה (רכישה), הוא מפה לאוזן. זוהי שיטת שיווק מסורתית שעד היום מוכיחה את עצמה כשיטה הטובה ביותר עבור העסק. המלצה מחבר, קרוב משפחה, נחשבת לליד עם פוטנציאל גבוה ובחינם (ליד – הפניה של לקוח פוטנציאלי) . אבל השאלה האם זה מספיק? היום פשוט יותר לכתוב בגוגל 'מנעולן בתל אביב' וברגע אחד נקבל רשימת מנעולנים בסביבה הקרובה. נוכל לבחור מבינהם על פי תמונה, תוכן, ניראות האתר וכד'. הכל מאוד דינאמי בחיפושים ברשת.
בעידן האינטרנט הכל מדיד. אפשרויות החשיפה לקהלים שונים מגוונות והן בהחלט עושות את העבודה. חלקן יותר, חלקן פחות. אבל בלי השיווק הדיגיטלי – אנחנו ללא ספק, הרבה פחות חשופים. ופחות חשיפה = פחות המרה (רכישה).
רוב השיווק הדיגיטלי מתמקד בארבעה אפיקי שיווק מרכזיים:
• קידום אורגני (SEO) (חינמי)
• קידום ממומן בגוגל
• קידום ברשתות החברתיות
• קידום תוכן
היתרונות של השיווק הדיגיטלי מול המסורתי, הן זמינות, בינלאומיות, חיסכון בהוצאות ויכולת מדידת תוצאות.
במאמר זה, אפרוס בפניכם את אפשרויות הפרסום בדיגיטל. נכיר מושגי יסוד בתחום ונצלול לעולם האון ליין.
כדי להתחיל את המסע שלנו בעולם השיווק הדיגיטלי והן המסורתי, העסק צריך להפוך למותג. עיצוב הלוגו הינו השלב הראשוני בהלבשת העסק במראה אחיד. יש חשיבות רבה לשמירה על שפה גרפית אחידה לאורך כל הפירסומים ובכל נכס דיגיטלי. כך זוכרים אותנו יותר. וככל שהנוכחות שלנו ברשת תהיה גבוהה ומגוונת, יהיה קל לזהות אותנו.
השפה גרפית צריכה לשקף את מה שאנו רוצים לשדר ומותאמת לקהל היעד שלנו. בחירה נבונה של הסמל שמייצג אותנו, הגופנים והצבעים, או השילוב ביניהם, תשדר אמינות/ יוקרתיות/ עממיות/ עוצמה, נשיות או כל מסר אחר שאותו נרצה להעביר.
מעבר לפן הויזואלי, חלק משמעותי נוסף בבניית מותג הוא התוכן. יש לתת חשיבות רבה למספר דברים:
• בחירת נבונה של הטייטל – שורת התיאור מתחת ללוגו שמתמצתת את העסק במשפט קצר אחד.
• הסלוגן (סיסמא) שמלווה את העסק לאורך כל הפרסומים.
• כתיבת פרופיל עסקי שמתאר בקצרה את מהות העסק.
• כתיבת כתבות שיווקיות משובצות במילות מפתח לקידום חינמי ברשת.
השפה הגרפית והתוכן המציג אותנו הם שיוצרים את הבידול ביננו לבין המתחרים שלנו. יש לתת שימת דגש, על איך אתם עושים את זה נכון, כי זה הבסיס לשיווק העסק שלכם.
אתר אינטרנט הינו נכס דיגיטלי ראשוני. כדי להביא תנועה לאתר, עלינו לנווט אלינו את הגולש בדרכים מגוונות, מתוך מנועי החיפוש, מפורומים שונים, מהרשתות החברתיות, מקישורים באתרים חיצוניים ומנכסים דיגיטלים נוספים אשר בבעלותינו. האתר צריך לתת ערך לגולש וחווית גלישה נוחה ונעימה ויזואלית. אתר בנוי נכון, זוכה לדירוג גבוה של גוגל. ישנו תהליך אופטימיזציה לאתר שבו נעשים שיפורים ברמת התוכן, הקוד, המהירות ועוד. וזאת, על מנת להיות מותאם ככל האפשר לדרישות גוגל.
היום מרבית האתרים, אתרי תדמית וגם לא מעט אתרי חנות, בנויים במערכת וורדפרס. זוהי מערכת ידידותית עם ניהול עצמי להזנת תכנים באופן שוטף ללא עזרת מתכנת.
אחרי שבנינו אתר, נשאר לנו לקדם אותו ברשת כמה שיותר כדי שהגולשים יגיעו אליו. זהו תפקידם של אנשי הקידום להביא את האתר למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל. קידום אתרים בגוגל מתחלק לקידום אורגני (SEO) שהוא חינם וקידום ממומן.
קידום אורגני בגוגל (SEO)
למעשה הקידום האורגני על אף היותו חינמי, מביא הכי הרבה חשיפות. ככל שגוגל תדרג את האתר שלנו גבוה, נזכה לקידום חינמי יעיל. אך זהו תהליך ארוך. ופחות מתאים למי שצריך כאן עכשיו להכניס המרה (מכירה) לעסק.
גוגל מחליטה לקדם את האתר שלנו לפי דירוג ביצועים.
כדי להעלות את הדירוג בגוגל ולהביא תנועה לאתר, מומלץ לבדוק שנעשו הדברים הבאים:
זוהי רשימה מצומצמת אבל בסיסית וחשובה.
• מהירות – אתר שנטען לאט, יביא לאחוזי נטישה גבוהים. מה שמוריד באופן משמעותי את הדירוג בגוגל. מהירות גבוהה של טעינת הדף = יותר תנועת גולשים לאתר.
• ברמת התוכן, יש לייצר ערך לגולש. גוגל מודדים זמן שהייה באתר. ככל שהגולש נשאר באתר – הדירוג עולה.
• שילוב מילות מפתח שישתלבו באופן טבעי עם הטקסט, כדי שגוגל יסרוק ויעלה אותנו עם מילות החיפוש הרלבנטיות לעסק. חשוב לעשות זאת בטעם. חזרה מוגזמת על מילות מפתח נתפס בעיני גוגל כספאם שעלול להוריד בדירוג. כתיבת מילות מפתח לבנות בלתי נראות על שטח לבן באתר, נחשב גם הוא לספאם שעלול אף להביא להורדת העמוד ממנועי החיפוש.
• העשירו את התוכן שלכם בתמונות וסרטונים.
• הוסיפו כפתורי שיתוף של הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים.
• הכנסת קוד מותאם לדרישות מנועי החיפוש (מתבצע על ידי מתכנת).
• אתרים עם דומיין ותיק מקבלים דירוג גבוה. ותק משדר לגוגל אמינות.
• התאימו את האתר לגלישה נוחה גם במובייל (אתר רספונסיבי).
• קישורים מאתרים חיצוניים – אם תצליחו לגרום לאתר חיצוני עם טרפיק גבוה (תנועת גולשים) ואמין מבחינת גוגל, להכניס אליו את הקישור שיפנה לאתר שלכם, יעלה לכם הדירוג. מבחינת גוגל זו המלצה אמינה שאתם אכן אתר חשוב.
הקידום הממומן בגוגל מציע מספר אופציות של קמפיינים בינהם שניים מרכזיים:
קמפיין ברשת חיפוש – אלו 4 המודעות הממומנות בראש העמוד. הגולש יגיע אלינו בהתאם למילת החיפוש שהקליד. כל אחד יכול לפתוח חשבון GOOGLE ADS ולנסח לעצמו מודעות לפי מילות חיפוש רלבנטיות לעסק שלו. תוכלו להפסיק את המודעות בכל עת שתרצו.
קמפיין ברשת המדיה – אלו באנרים ויזואליים, סרטונים וכד'. מטרתנו להגיש אותם לקהל היעד הספיצפי שמעניין אותנו.
המטרה שלנו היא להביא תנועה לאתר, וזאת כדי לקבל כמה שיותר לידים (לקוחות פוטנציאליים) כי לידים מביאים להמרה (רכישה) (חשוב לציין שאחוז ההמרה מתוך כמות החשיפה הוא אחוז מאוד קטן). וזאת למעשה, המטרה של רובנו. להגיע לרכישה או באתר, או הגעה של הלקוח לחנות הפיזית ושם ירכוש, או קריאה טלפונית.
קמפיין ברשת חיפוש
כולם רוצים להיות בין 4 המודעות הראשונות בעמוד הראשון. אבל גוגל בעצמם הצהירו שאיש לא יוכל להבטיח מיקום מדויק בדף. כל הנושא הזה כרוך בהרבה למידה תוך ניסוי ותהייה עם עירנות לשינויים בגוגל.
שיטת התשלום בקידום הממומן עובדת לפי הקלקה (PPC – PAY PER CLICK) מחיר הקליק נקבע בהתאם למספר פרמטרים שכוללים ביניהם את מחיר מילת החיפוש שאותה אנחנו משערים שהגולש יחפש.
ככל שהמילה תהיה מבוקשת בזירה הפומבית – היא תעלה לנו יותר. אבל לא תמיד שווה לשלם יותר. כדי להבין אם המילת חיפוש ריווחית לנו, אנחנו צריכים לדעת כמה כסף אנחנו מכניסים לעומת הכסף שיוצא מהפעילות הממומנת בגוגל. אם עלות המוצר/שירות נמוך יותר מהתקציב שאנו מוכנים לשלם על הקידום בגוגל. אז הפעילות לא כלכלית. זהו קידום שמראש מביא אותנו להפסד. זה למעשה יתן לנו את המדד לגובה התקציב שאנו מוכנים לשים בגוגל.
חשוב להבין כמה כל ליד (לקוח פוטנציאלי) עולה לנו. יש לידים חמים שהם ממש קרובים לסגירת עסקה. ויש לידים קרים שהם סוג של 'מתעניינים' שרק השאירו פרטים. כמובן שמחיר הליד נקבע בהתאם.
למי מתאים קידום ממומן בגוגל?
הקידום בגוגל בתשלום מתאים לבעלי מקצועות שנותנים שירותים כאן ועכשיו כגון, אינסטלטורים, מנעולנים וכד'. מילת המפתח כאן היא מיידיות. בעוד שהקידום האורגני – חינמי לוקח זמן עד שהוא תופס.
כמו כן הקידום הממומן מתאים מאוד לעסקים מקומיים. במילות החיפוש במודעה הממומנת ניתן לשלב מיקום גיאוגרפי וככל שתצמצמו את רדיוס המיקום, תוכלו להוזיל את עלויות הפרסום בפרט שאתם גם כך לא נותנים שירות בכל הארץ.
קמפיין ברשת המדיה
הפרסום ברשת המדיה כולל בתוכו לרוב באנרים וסרטוני פרסומת. בשיטת שיווק זו, ננסה לתפוס את הגולש ולהפוך אותו לאקטיבי. שיתקשר, שימלא פרטים, שיקנה.
ראשית כדי לחסוך בעלויות ההקלקה על הבאנר שיוביל לדף נחיתה, שם נפרט כל כל מרכולתינו עלינו לטרגט את קהל היעד לפי תחומי עניין, גיל, מגדר, פילוחים דמוגרפיים ועוד. שזה אומר שאנו בוחרים למי המודעה שלנו תחשף. כך אנו יודעים שאנחנו לא מבזבזים הקלקות (כסף) על קהל שהוא פחות רלבנטי עבורנו.
בכל אתר שנכנסים אליו יש קוד (פיקסל) שגוגל/פייסבוק מטמיעים. ואם חיפשנו משהו בטווח המיידי, גוגל ידע לזהות את זה כי למעשה הוא צבע אותנו ומעתה נהיה חשופים לפרסומות שתואמות למה שחיפשנו קודם. זה מה שנקרא מודעות עוקבות. (REMAKETING – שיווק מחדש). וכך הפרסום שלנו יופיע ללקוחות בזמן שהם גולשים גם באתרים שלא קשורים לתחום שלנו.
לסיכום
כפי שציינו אפשרויות החשיפה באינטרנט הן רחבות. חלקן חינמיות חלקן בתשלום. חלקן נצטרך אנשי מקצוע וחלקן נוכל לעשות זאת לבד. במאמר הבא, נפרט על קידום אורגני וקידום ברשתות החברתיות.
נכתב על ידי מירב אבישיד, מנכ"ל אבישיד מדיה
דף הבית » קידום אתרים בדיגיטל