מיתוג עסקי - עיצוב לוגו - סטודיו אבישיד

עיצוב לוגו על מה לשים דגש

עיצוב הלוגו הינו השלב הראשוני בהלבשת העסק, תוך שימוש באלמנטים ובצבעוניות המשדרים מסר אותו נרצה להעביר לקהל היעד

הקודם
הבא

פתחת עסק חדש, החלטת לשדרג את נראות המותג ולרענן את הלוגו והשפה הגרפית המלווה את כל המיתוג בעסק?
חשוב לברר שהמעצב שבחרת אכן מבין את מהות את העסק ומה הוא משדר.

1. הכרת המותג

ככל שנאסוף יותר מידע על העסק, כך העיצוב יהיה יותר ממוקד ואפקטיבי. זהו למעשה שלב השאלות בו המעצב ילמד את העסק.

מהו החזון של העסק? מהם השירותים של העסק? מי קהל היעד? מה העסק אמור לשדר? איזו חוויה נרצה להעביר ללקוח? מהי הצבעוניות הנכונה? שימוש באותיות בשפה העברית /האנגלית האם יש סלוגן למותג? וכו’.

לאחר שלמדנו את המותג ומה חשוב לבעל העסק, עלינו להכיר את התחום בכלל ואת המתחרים בפרט. מי הם השחקנים המובילים בתחום? איך הם ממותגים מבחינה ויזואלית ואיך הם מעבירים את המסר?

בהתאם לשלבים הראשונים בתהליך עיצוב הלוגו. עתה, יש למעצב יותר מידע אודות המותג. וכאן מגיע החלק היצירתי תוך שילוב ידע מקצועי במיתוג ופרסום. זהו שלב שעשוי לקחת מבחינת לוחות זמנים בין שבוע לשבועיים שבו המעצב יבחר מספר מצומצם של סקיצות שאותן הוא יציג לבעל העסק. 

2. לוגו זכיר

לוגו זכיר מבוסס על בחירה נבונה של הסמל שמייצג אותנו, הצבעים או המשחק הטיפוגרפי. השילוב ביניהם ישדר אמינות/ יוקרתיות/ עממיות/ עוצמה /רכות או כל מסר אחר אותו נרצה להעביר לקהל היעד.  

ובהמשך, עיצוב הלוגו חייב להיות תואם לכל השפה הגרפית שתלווה את שאר החומרים הפרסומיים של המותג.

3. עיקרון הפשטות

הלוגו הוא הפנים של העסק. על מנת שהוא יהיה זכיר, מומלץ להיצמד לעקרון הפשטות. ככל שעיצוב הלוגו יהיה פחות עמוס בפרטים ובבליל של אלמנטים עיצוביים, כך יהיה יותר קל לזכור את המותג בפרסומים השונים בהמשך המיתוג. 

3. לוגו מוקטן

כשמעצבים לוגו, חשוב לשים לב כיצד הלוגו נראה כשהוא מוקטן. לא מעט אנו רואים בפרסומים שורת לוגואים שמופיעים באופן מוקטן בין שאר החסויות, וזוהי למעשה שעת המבחן. יש לבחון האם בהקטנה עדין הלוגו מצליח להעביר את המסר או מאבד את זה לגמרי כי האלמנטים כבר בלתי ברורים.

4. לוגו בשחור לבן

לוגו טוב צריך לתפקד טוב ועדין להעביר את המסר גם בשחור לבן. אם זה בשימוש על גבי חשבוניות או פרסומים ללא צבע.

5. קובץ וקטורי

כמעצבת גרפית, נתקלתי לא מעט בעסקים שהגיעו לסטודיו כדי לעצב מודעה או קטלוג. והלוגו היחיד שהיה ברשותם, היה קובץ JPG המותאם לאינטרנט. וזה כנראה מהסיבה שהלוגו לא נבנה בתוכנה וקטורית או שפשוט לא קיבלו את הקובץ הנכון שמותאם לצרכי דפוס.

במצב כזה, כל הגדלה גרמה לפיקסול ואיבוד האיכות באופן משמעותי.
לכן חשוב לדאוג שהמעצב יעביר קובץ וקטורי של הלוגו אשר ניתן להגדילו ללא הגבלה ועדין לא לאבד מהאיכות גם כשנדפיס שלט חוצות.

הנכם מוזמנים להתייעץ לגבי הלוגו הקיים וניתן לכם טיפים.

דילוג לתוכן